O soutěži
Projekt Web roku vznikl jako zvláštní subkategorie v rámci soutěží Vodafone Firma roku 2011 a Era Živnostník roku 2011, které mají již mnohaletou tradici a v České republice si našly svou podporu nejenom z řad soutěžících, ale i veřejnosti. Projekt Web roku 2011 byl i v letošním roce vyhlášen ve dvou kategoriích - Živnostenský web roku a Firemní web roku. Účast byla automaticky umožněna všem firmám a živnostníkům, jež se přihlásily do soutěží Vodafone Firma roku 2011 a Era Živnostník roku 2011 a do přihlášky vyplnily svou firemní webovou adresu. Firmy, jež se profesionálně věnují tvorbě a správě webových stránek, byly z této soutěže vyjmuty.
Proč vznikl tento projekt?
Našim cílem je pomoci touto cestou ke zkvalitnění internetových prezentací podnikatelských subjektů v České republice. Naším detailním šetřením zjišťujeme, že stále ještě existuje spousta živnostníků a firem, které webové stránky nemají, nebo je mají v kvalitě neodpovídající profesionální webové prezentaci a efektivnímu internetovému marketingu. Přitom díky dobře vytvořenému webu se často z návštěvníka firemních webových stránek stává zákazník, který přináší firmě skutečnou hodnotu.
Jakým způsobem jsou nejlepší prezentace vybrány?
Do první porovnávací fáze soutěže se kvalifikují všechny subjekty, jež splňují podmínky vyplývající z pravidel této soutěže. Porota hodnotí webové stránky na základě jejich optimalizace, designu a uživatelské přístupnosti. Z každého kraje postupuje do užšího finále 5 finalistů, z nich pak vzejdou vítězové 14 krajů v kategoriích Živnostenský web roku 2011 a Firemní web roku 2011. Z krajských vítězů pak odborná porota vybere absolutního vítěze soutěže, který získá titul Firemní web roku 2011 a Živnostenský web roku 2011.